Derby en topper in 3e Klasse B

Zondagmiddag 20 november om 14:30 uur treedt Walram 1 aan tegen verrassend koploper SV Hulsberg 1 in Sportpark Oost. Promovendus Hulsberg gaat fier aan kop in de derde klasse B. Walram heeft eveneens 13 punten doch Hulsberg heeft een wedstrijd minder gespeeld. Ook Hellas 1 en Weltania 1 hebben ieder een puntenaantal van 13 uit 7 wedstrijden. Dus spanning alom in de derde klasse B.

Hulsberg 1 heeft een mooie serie achter de rug met liefst vier winstpartijen, 1 gelijkspel en 1 verliesbeurt. Walram 1 heeft een verliesbeurt meer. Qua doelsaldo ontlopen Hulsberg (+4) en Walram 1 (+3) elkaar niet veel.

De laatste derby tegen Hulsberg dateert alweer van een aantal jaren geleden en stond bol van de spanning en gezonde rivaliteit onderling tussen de spelers en supporters. Ook zondagmiddag worden voor dé Klassieker van het Heuvelland veel toeschouwers verwacht en belooft het een spannende match te worden. Na afloop is in de kantine zoals altijd een gezellig en vriendschappelijk samenzijn van de beide elftallen en de twee supportersgroepen.

Bezoekers uit Hulsberg worden verzocht hun auto te parkeren op de grote parkeerplaats van Valkenheim nabij Sportpark Oost met als hoofdentree de Oosterweg (oude entree nabij tennisbaan is gesloten).