Wedstrijdverslag RKASV 2 – Walram 2 zondag 15 april 2018

Het was Goldrace weekend in Valkenburg en er was blijkbaar een tentamenweek, dus Walram 2 had te maken met veel afmeldingen. Er moest echter gespeeld worden, terwijl Walram en RKASV onderling al hadden afgesproken deze week de wedstrijd te zullen spelen . Het eerste had zaterdagavond wedstrijd en had ook de nodige afmeldingen, dus de wisselspelers van 1 moesten zelf vol aan de bak, zodat ze geen energie meer hadden om met 2 mee te spelen. Met “slechts” 11 spelers en zonder grensrechter werd er vertrokken naar Amby met de wetenschap dat er vandaag gewonnen moest worden . De vader van Sven Hamers werd bereid gevonden de vlag te hanteren.

Walram kwam voortvarend uit de startblokken. Amby werd terug gedrongen op eigen helft en het bleek dat Walram niet de mindere was, integendeel. Walram was sterker en beter aan de bal. De taken werden voortreffelijk uitgevoerd. In de 14de minuut was het dan raak. Een mooie aanval over rechts werd prima binnen getikt door Reno Voorjans, hij stond volgens de grensrechter echter randje buitenspel. Met de wetenschap dat er iets te halen viel door Walram gingen beide ploegen rusten.

De tweede helft begon zoals de eerste helft geëindigd was, met een zeer fel en goed spelend Walram. In de 58ste minuut stond de organisatie even niet goed en daar profiteerde Amby van, 1-0. Dit was echter het enige steekje dat de ploeg liet vallen, want in het restant van de wedstrijd stond Walram als een blok. Geen enkele kans werd weggegeven. Een mega groot compliment voor de ploeg. Waar Amby de voltallige drie wissels gebruikten, moest Walram het doen met de elf waarmee ze de wedstrijd begonnen. De werklust en het goede spel werd beloond in de 70ste minuut.

Niemand minder dan Reno Voorjans scoorde de terechte gelijke stand op dat moment , 1-1. Walram rook het vuur en wist dat er gewonnen kon worden. De zeer sterk spelende Dominic Slangen startte in de 81ste minuut een solo vanaf een meter of dertig en liet zich de kaas niet van het brood eten; hij rondde op een Nwakali achtige manier af  1-2 ! Walram bleef druk zetten en Amby kwam er in de laatste tien minuten niet meer aan te pas. Drie super belangrijke punten werden er mee terug genomen naar het mooie Valkenburg. Het team stortte zich massaal in het feestgedruis en de punten werden gevierd in het centrum van Valkenburg.

Volgende week spelen de mannen thuis tegen Berg 2. Bij wederom een overwinning nemen de mannen voorlopig afstand van de laatste plaatsen!